mandag 2. november 2009

Obi wan-Kenobi var en kjent terrorist.


Noen dager mener Muttern at jeg er i et slikt humør at jeg kan bruke mitt ordentlige navn, Obi. Når jeg er den lille nusselige valpen som folk sukker over og sier "ååååhhh, såååå nyyyydelig....", da heter jeg Chaos.
Men terroristutgaven av meg heter Obi.
Han henter jeg frem hver kveld når de begynner å bli søvnige her i huset. Da har de lekt masse med meg, gått tur og gitt meg mat. Og så prøver de å gjøre seg superblide og si godnatt, sov godt og ses imorgen.
Å nei du, dette fant jeg ut av fort.
De går opp trappa og Obi i meg kommer frem. Han kaster seg mot barne- stengslet de har satt opp i trappa mot øverste etasjen, skriker, hyler og uler. Helt til pappa gir seg og kommer ned og sover på saccosekken. Akkurat der jeg ville ha ham. Da er jeg Chaos igjen.
Pappa er veldig snill med meg, han skjønner at jeg må ha selskap om natta han. Og at i dag er det så dårlig vær med masse regn at det er for kaldt og trist å gå tur. Derfor har jeg passet på å tisse inne der jeg ikke skal, og jeg har også lagt fra litt brunt i en krok. Tror ikke mamma likte det spesielt godt. Det var henne som fant det da hun kom hjem fra jobb, og pappa dro på sin.
De er blitt skiftarbeidere takket være meg, og ettersom terroriseringen fungerer så godt som den gjør - har jeg ikke tenkt å skifte strategi med det første.
Nå sover jeg med hodet på mammas fot mens hun jobber- for en terrorist har jo også sine myke sider.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar