søndag 15. november 2009

En Mulg - i alle fall en del av en.......


Hva vi har gjort i helgen?
Vært på Hytta, og lørdag kom Mutterns og Pappas venner Elin og Terje. Jeg har fått kos, klapp og klem. Hytta var et bra sted for små valpegutter.
Fredag og lørdag snødde det som bare den, jeg liker snøen. Når vi gikk tur om kvelden med hodelykt, så vi ferske elgspor rundt hytta, over veien og jeg holdt meg ganske nær hælene til Mutter. Dette turgreiene i all slags vær er egentlig ikke for meg.
Sov ikke så lenge lørdag morgen, og da jeg skjønte Pappa var våken ville jeg ikke slå meg til ro. Han måtte ut på tur, i svære støvler, dynejakke men rett og slett i undertøyet forøvrig. Vi labbet i vei. Etterpå ville jeg være sammen med noen, kastet meg mot soveromsdøra deres og pep og hylte. Til slutt fikk jeg bingo. Opp i senga- og sovnet. Lot som om jeg ikke var der. En vet aldri når disse tobente kommer til vettet igjen.
Til sen frokost kom vennene, mer kos på meg. Vi dro på Matfestival og bilen ble fylt opp av lammestek, og rakfisk og ikke noe jeg kunne tenke meg nei.
Resten av helgen har vært kos og turer, men i dag fant vi noe skikkelig skummelt. Det ble sol, og snø og vi labbet avgårde langs veien. "Hva er det der da?" sa pappa. Jeg skjønte som vanlig ikke stort.
"Ett gevir fra elgen som har labbet rundt her hele helgen", ropte han glad og fornøyd og dro noe store greier opp av snøen. "Fem takkers" sa Muttern. "Se , han har spist av høyballene , lurer på om han likte det". Det var blod på geviret, jeg hoppet unna da jeg luktet det. Lurte meg innpå igjen, men fy så skummelt for en liten hund. Rå lukt, helt ulikt menneskene og hundene jeg har møtt. På bildet er høyballene elgen spiste av rett bak til venstre, og geviret lå i snøen rett foran dem. Klart jeg måtte ha en godbit til trøst.
Det er da rare mennesker jeg bor hos. Bajazz er død og står i en krukke inne på matboden på Hytta, og de drar med seg døde elghorn hjem i stor begeistring. Selv har jeg mer enn nok med å lære meg Sitt og Bli sittende...........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar