tirsdag 10. november 2009

Jeg- en liten tungvekter


Heisan. Pappa og Gard bestemmer seg for at jeg skal veies. Har nå bodd her sørpå i 10 dager og er blitt hva de kaller "veldig stuevarm". Det betyr vel at jeg herjer og ståker og har det helt fortreffelig.

Opp i øverste etasje og så veier Gard seg uten meg, og så med meg. "Over 3 kilo" er det de sier. Det er altså 300 gram om dagen det.

Men så har jeg fått mye lengre bein og er blitt mye større, selv om jeg ennå er knøtteliten.

De er litt lei av meg noen netter da, derfor har Muttern bestemt at jeg skal bare få tre måltider. Så det testet de ut i går. Og hurra- jeg sov helt til klokka 5, da prøvet jeg å tisse på avisen men traff litt på siden. Pappa kom ned, og så sov jeg igjen til disse folka omsider våknet i dag tidlig.

Jeg var nok ekstra sliten i natt for jeg var over hos naboene og Frøya i går kveld. Vi herjet rundt på en stor saccosekk og jeg fikk bite henne og hadde det så artig.

Ble jo sliten da......

I dag skal mamma ha hjemmekontor en stund og så skal jeg få være hos Frøya et par timer til Gard kommer hjem. Gard passet meg hele helgen også. Jeg gleder meg, store hunder er så morro.

Vi må snart lære litt oppdragelse sier Muttern, aner ikke hva det er men har en idè om at jeg neppe kommer til å like det.
Det er snart jul har jeg hørt. Derfor har jeg satt inn et reinsdyr her i dag som jeg slett ikke vet hva er, men som jeg har hørt at jeg kan møte på Hytta- som jeg heller ikke vet hva er. Det er da skikkelig mye rart en liten hund skal oppdage.
Ha en finfin dag- nå er det tur for meg.

2 kommentarer:

  1. Måtte bare sjekke om kommentarfeltet endelig fungerer......har hørt om flere som ønsker å kommentere og har nå endret innstillinger. er litt nytt for Muttern dette.

    SvarSlett
  2. Hei! hilser i fra hammerfest i nord! Jeg savner broren min, Chaos. Jeg har fått navnet Jack. mor og far har laget en hjemmeside til meg, http://www.123hjemmeside.no/r2d2jack

    SvarSlett