fredag 13. november 2009

Hva skjerà?


Akkurat nå ligger jeg og snorker under en pult og har det aldeles fortreffelig.

Er med Muttern på jobb i Kongsberg og så skal vi rett på hytta på fjellet. I morgen kommer Elin og Terje og vi skal på Matfestival.

Ikke for at jeg liker rakfisk og pinnekjøtt- men jeg får være med på alt uansett.

Har vært litt hos naboen med Frøya et par dager, det er så herlig. Hun lar meg bite i seg, hoppe på seg og deler til og med pinnen sin med meg innimellom. Hurra for nabodyret!

Jeg liker ikke å gå tur, jeg er en liten pingle sier pappa. Hører jeg noen bjeffer et sted som jeg ikke kan se, har jeg bare lyst til å gå hjem. Er det mørkt, så handler det vel bare om å gjøre fra seg og komme seg inn igjen? Hva skalv vi traske rundt i mørket etter da?

"Jeg lurer på om han ser dårlig", sier pappa. For nå han triller ball til meg så hender det jeg stopper og finner på noe annet på vei til den ballen, og da har jeg glemt hele runde greia fordi jeg kom på noe annet. Jeg er jo like lett å distrahere som en sterkt dement eldre person.

Her er en amerikansk dame på jobben til mamma som klapper i hendene når hun ser meg og blir så glad og "uh" og "ooohhhh" sier hun. Og lar meg hoppe på seg.

Lurer på denne Hytta jeg, der elsket Bajazz å være sier Mutter. Og Bajazz han er med i bilen i en urne. Sier meg ingenting og jeg har ikke luktet ham heller. Bajazz var samme sort som meg og veldig vakker og ble over 11 år. Det hender de gråter litt over ham ennå, selv om de har meg. Det er skjønner ikke jeg, så jeg gjør mitt beste for å holde dem glade og i aktivitet.
Det er Bajazz som er på bildet, men jeg skal bli minst like stor og minst like vakker og skjønn og intelligent og snill .......skal bare hvile meg litt først.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar