mandag 20. september 2010

En jokkende tyrannusaurus i skogen

Makan....
Altså - Muttern og faderen i huset dro bort torsdag. Bare bror Gard og jeg igjen hjemme, men det skulle ikke vare- for det kom da venner av han da. Koselig det. Jeg fikk lang tur til Svarttjern torsdag etter skolen, og fikk svømme og savnet ikke Mutter eller andre et sekund engang.
Men lørdag så skulle Brutter til Ål og spille kamp, og jeg skulle bli med Frøya og hennes firfotinger på telttur sammen med alle naboene.
Frøya og jeg jogget med faren hennes fra oss til Eiksetra -det er sånn halvannen times joggetur, for han faren er sprek da. Kjempegøy - jeg ledet an og fløy avgårde.
Så kom det flere biler og folk , og en liten puddel, en cocker spaniel og en blandingshund som var like stor som meg. Og han- han var helt gæer`n han. Jeg er jo bare et år, så han tok meg først. Han hoppet opp og jokket i vei som en gal, og jeg bare satte meg ned. Men etter 100 ganger, så er det jo ikke kult mer. Og når de jaget han vekk fra meg- så gjorde han det samme med Frøya.
En ting er å være ekkel med meg som er ung, men Frøya er jo ei dame!
Jeg må vel bare innrømme at jeg ble glad da nabo-Mette sa at "Nå kjører jeg deg hjem til Gard jeg, du får det roligere der".
Kan hende de var litt lei av meg firfotingene også da- for jeg ser jo ikke forskjell på en teltbardun eller leirbål eller alt de her holdt på med. De fire labbene mine er litt ukontrollerte på en måte og jeg røsket nesten ned et telt og en lavvo.
Skal si det var deilig å komme hjem til Brutter igjen, han ble rundsleiket og jeg prøvde å si fra at telttur er bra, men hjemme er best.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar