fredag 3. september 2010

Akkurat ja og espadrillos

Altså- straks min bursdag. Hallo tobente- dere husker den? Jeg forventer gaver, lange turer og masse kos. Antar ingen skal sitte med nesa ned i en PC den dagen, men bare ta seg av meg.

Muttern har vært litt sur i det siste. Joda, hun har det. Hun mente nemlig at nå var jeg stor og smart nok til å skjønne at hennes sko spiser ingen andre på (jeg antar jo hun gnafser litt på dem selv). Men her en dag var bruttern hjemom, tok meg ut i hagen og lekte med pinner, og så dro han igjen gitt. Da ble jeg litt ergerlig. Hadde ikke lyst til å være alene. Altså -jeg hadde fått morgentur før om dagen og gått på tur med Ben og Shakira. Men var full av ting som kriblet likevel.

I trappa sto det noen lyse sko, med litt sånn hamp og stoff og noe snøring. Den var ikke noe vanskelig å bite i stykker. Og jeg lot jo den andre være igjen til Muttern da. Virket ikke som om det hjalp - da hun kom hjem sent fra jobben ble jeg halt bort til skoa, fikk streng beskjed om å sitte. Skoa (den jeg hadde tygd på altså) ble holdt opp foran nesen min og så kom det et megastrengt "FYYYYYYYY!" med gravrøst. Flere ganger sa hun det. Stygge gutten sa hun også.

Jeg så skikkelig lei meg ut, tittet nedover nesen og lot øra henge. Noe har jeg jo skjønt, og det er at det er smart å se lei seg ut når den gravrøsten kommer. Selv om jeg ikke skjønner hvorfor Muttern skal få gnafse på skoa sine bare selv? For jeg har jo ikke sko. Jeg har bare poter.

2 kommentarer:

  1. Gøy å ha deg på nett igjen, brutter! Gud altså, 1 år om ikke mange minuttan. Blir truet med at da er det slutt på tull og tøys, men skal nåkk vente med det hvertfall 1 år til jeg :D
    Trur du at du får kake? jeg SKAL ha kake, det har far lovet!
    Ser du har vært på kurs. Jeg var på jakt kurs før sommern, og skal på lydighetskurs om noen uker. Kjempegøy å være på kurs! Kanskje jeg kan være med på konkuranser til neste år tilogmed. Tidlig bursdagskos fra bror i Hammerfest, Jack! :)

    SvarSlett
  2. Grattis tilbake!!! Vel overstått. No cake for me. Men jeg fikk bli med brutter på lang joggetur og så dro vi på hytta. Beste sted på jord. Jeg går løs, og så hadde menneskene borret etter vann - og gjett om det støvet var herlig å rulle seg i på en bursdag. Og så fikk jeg altså brødskiver med smør og leverpostei til middag- så jeg antar klager kommer til å bli avvist. Så flink du er med kurs. Muttern truer med noe spor-kurs for meg, jeg elsker å bruke nesa. kan like godt bruke den til noe vettugt - mener hun da....
    Elsker sko ennå - har skjønt det er feil.
    Chaotisk

    SvarSlett