torsdag 6. januar 2011


Godt nytt år sier de alle. Så jeg prøver meg jeg også da vel.
Nyttårsaften var helt grei for en kar som meg, men jeg ville ikke løpe blant rakettene foran huset.
Da ville pingle-Kaos inn. "Skjerp deg da " sa Muttern." Acaso og Bajazz de løp rundt blant rakettene og var aldri redde". Ok, kan jeg noe for at de var iddioter? Du er jo dum i huet om du ikke er vettskremt når det fisler, smeller, kommer sånne FuZZZ... og ting detter ned og åker opp?
Nei, noen ganger er Mutter tett i pappen. Men snill. Hun ble med inn og vi lå på teppet på gulvet sammen og så var alt helt i orden for meg igjen da. Muttern gikk glipp av kyss og slikt klokka 24, men litt får hun jammen i meg ofre hun også.
Jeg har visst lagt på meg litt i julen, men det har jo resten av familien også så det må jo være ok. Nå får jeg turer hver morgen med Frøya nabo, så da herjer vi kjapt av noen ekstra kalorier. Han naboen med motorsykler er i Chile og sykler, og jeg er jo bare glad for det- for jeg har det helt toppers med dyret hans og kona hans så lenge.
Mamma har lovet å sette inn et oppdatert bilde av meg snart, jeg ser veldig utvokst ut. Mange som lar seg lure av det barske utseendet - og blir litt overrasket når jeg hopper opp på dem, utviser min store barnslighet på en eller annen måte.
"Du blir aldri voksen" , ler storebror. Mutter ler ikke så mye av det. Hun vil visst jeg skal skjerpe meg litt. Får vel tenke på saken.
Trodde Jedi riddere kom til verden med full bagasje inkludert oppdragelse, men det er visst ikke tilfelle likavel.

1 kommentar:

  1. Koselig å lese at du har hatt en fin jul. og noen ekstra kilo gjør det hele mye bedre! Fikk en stor pakke med herligheter til jul, men alt forsvant ganske fort.. lekene var ikke laget for en fyr som meg, å gikk hull i, godisen gikk på høykant, å kiloene kom sigende.. Personlig måtte jeg kjefte på noen av folkene som startet nyttårsfeiringen litt tidlig, men klokken 12 da var jeg så trøtt etter en hel kveld i selskap at jeg bare lot de drive med feiringen sin ute, mens jeg koset meg med radio inne på gutterommet til far.. Teller ned til påske nå! Hilsen brodern!

    SvarSlett