søndag 3. januar 2010

En Jedi-ridder går inn i et nytt tiår

Heisan- og godt nytt år!
Her er jeg på hytta, pyntet med sløyfe for å feire denne Julen og Nyttåret og alt disse tobente nå driver og feirer, og det er visst ganske så mye.

Nå har jeg vært på Hytta igjen med Frøya og alle hennes tobente. Først var bror Gard forkjølet, så ble pappa, men denne Nyttårsaften dro vi til snø og fjell igjen med naboene.

De tobente koste seg med et spill som heter Alias, og hadde pakkelek -og jeg fikk et skjerf som pappa lånte- på det står det: Here comes trouble. Ikke vet jeg hvorfor de lo av det.

Frøya og jeg herjet ute og inne, til vi sendte opp raketter. Jeg prøvde å ikke være redd, men jeg var litt da. De koste og skrøt av meg masse, og jeg prøvde hardt å synes dette med smell og slikt var morro, men det var det ikke. Jeg liker ikke ukjente lyder, og ikke store hunder som bjeffer i mørket et sted og som jeg ikke kan se.

De to neste dagene fortsatte vi med turer og lek og kos, og i går kveld prøvde jeg å hjelpe Mutter å gjøre rein denne Hytta. Da blir hun sur. "Kan noen ta denne lille terroristen så jeg kan få vasket uten 16 kilo valp på skurefilla,"brøler hun da. Kan jeg noe for at jeg så gjerne hjelper til da? Den skurefilla er jo dritkul der den fyker rundt og rundt og innunder ting.

Noen ganger minner Mutter meg om at jeg tross alt er en Jedi-ridder, men jeg syns det er sabla vanskelig å forstå. Et nytt tiår sier meg heller ingenting, men jeg håper jo at alle hundevenner og tobente får det moro i dette nye tiåret.
Kos deg - here comes trouble............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar