mandag 7. desember 2009

Jul? Hva er detta for no?

Heisan og hoppsan, jeg er så glad, det går mot jul. Aner ikke hva Jul er, men her i huset kom det frem diverse julepynt sist søndag. "1.søndag i advent", sa Muttern og sto på hodet i en stor kasse, mens hun hadde reinsdyrhorn på hodet. "Det har jeg alltid når jeg pynter til jul," sa hun og så slett ikke helt vettug ut.
Koselig er det da, mye ekstra lys og pynt jeg kan prøve meg på. "Fristelser er til for å motstå," sier pappa og derfor får vel disse nissene være i fred så lenge da.
Helt fra forrige søndag så har jeg vært helt tørr hele natta jeg. Sover i over 7 timer, så sier jeg fra. "Jeg må ut", roper jeg. Så venter jeg, til disse folka har fått på seg et par sko og noe oventil, og så trasker vi ut i hagen og jeg tisser og ordner opp.
Ellers er jeg kjempeflink på sitt, ligg og fra ligg tilbake til sitt. Og flink til å komme, bortsett fra når det er veldig mørkt og regner og jeg ikke har lyst til å gå på tur. Da går jeg hjem og venter til de kommer og gir opp. De folkene synes ikke det er gøy å gå tur når vi går frem og tilbake til trappa hele tiden, det har jeg da skjønt. Jeg liker ikke mørket jeg, og ikke regn.
På lørdag fikk jeg være hos Frøya nabohund og alle menneskene hennes, for Gard var på fest og pappa på fest og mamma helt i København. Koste meg. Jeg er ikke snill med Frøya, jeg hopper og biter og herjer i vei. Også så sliten på søndag da.
Nå begynner det å bli mange pakker her i huset, og i går stekte pappa ribbe. Det fikk ikke jeg noe av. Men likevel, jeg tror at jeg gleder meg til jul- for det gjør alle de andre. Fin førjulsdag da......til alle på fire poter eller to bein.

3 kommentarer:

  1. jeg vet hva jul er, det er den tia av året vi små har lov til å komme med små sprell og "nissestreker" som mor kaller det for. Så det er bare å stå på med masse sprell før jula er over..

    SvarSlett
  2. Hei Jack. Så bra at du vet litt mer enn meg. Det der med sprell skal jeg spørre Mutter om. Spørs om hun har samme oppfatning av saken. På JUlaften (da kommer Nissen sier bror Gard), da skal jeg være sammen med to hunder til, Zimba og Schubert. De er mindre enn meg, og jeg gleder meg til å herje med dem. Tror du vi får noen gaver da?

    SvarSlett
  3. Får jeg ikke gaver, så blir jeg å spise opp alle andre sine gaver! Så gaver må det bli :D

    SvarSlett