onsdag 9. desember 2009

Når fulger slipper hvit gørr på deg



Ha`kke vært helt i form et par dager jeg, hatt øyebetennelse og bare sovet og sovet. Pappa tok meg til veterinær i går, og nå får jeg grisete salve i øya morgen og kveld. Og formen begynner å ta seg opp. Var sulten som skrubben sjøl i dag tidlig og spiste og slafset ivei. Da var menneskene glade. Jeg har ikke orket så mye mat siden søndag nemlig.
De folka jeg bor med har bare vært sååååå snille i stemmene sine, og lokket med leker og godis, og jeg har bare tuslet tilbake til en pute eller buret og sovet igjen.
Herlig med litt energi !
Tok derfor turen ut i hagen, og i syrinhekken satt det sikkert 10 småfugler. Noen pep og skrek og andre fløy litt til og fra. Jeg sto musestille og bare kikket opp på dem. Og hva skjer? En av dem slipper noe hvitt ned på nesa mi! Rett og slett avføring fra en fugl.
Muttern lo, og jeg hadde ikke vett til å bli fornærmet en gang.
Det er da mye rart som skjer i juletiden....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar