tirsdag 9. februar 2010

Oppdragelse......puhhhhhhhh

Jada, det er jo sikkert kjempeflott lissom. Jeg og 20 andre valper som må gå på kurs på en parkeringsplass, og ikke får hilse på hverandre....Er DET litt bortkastet eller?
Heisan, plystring, kurr-kurr fra Mutter`n og jeg vet ikke hva- og så kommer den da.Godbiten. "For se her da Chaos og så går vi bakover og har litt nærkontakt du og mutter og så går vi rundt og så sitter du ved foten.." og da kommer den endelig da, godbiten.
Og instruktørene de mener at mutter og alle de andre tobente er altfor lite glade og hylende i stemmene sine- " det må sprute glede og engasjement " sier de. Mutter har en arbeidsdag bak seg hun, og idag tror jeg hun prøvet å gjemme seg og meg litt bak en bil. "Jeg blir litt sliten av å være så blid og oppmuntrende , " hvisket hun til meg."Kan du bare gjøre øvelsene sånn med en gang er du snill gutt?" Skjønte som vanlig ikke no`jeg , men ga henne en slikk, hun hørtes litt sånn "vi vinner aldri " ut, om du forstår hva jeg mener. Og ikke hadde hun kjøttbolllebiter som godis sånn som instruktørene hadde heller....klart hun ikke kan vinne da da.
Og dette har de tobente betalt for da. Og snøen snødde tett i tett, og jaggu meg hadde Mutter`n funnet på at vi skulle gå hjem etter kurset. Langt eller? Jepp- en 5-6 kilometer. Godt at pappa plukket oss opp halvveis. Da hadde jeg nektet å gå mer i bånd for lenge siden. Da setter jeg meg på ridderrompa, og sitter og sitter- en godbit får meg 5 meter frem og så ned på rompa igjen. Men løs og fri- det er deilig. Da kunne vi gå videre, og snødde gjorde det.
Heldigvis kom pappa da vi var halvveis.
Kjempesliten meg.
Men det var bare til vi kom hjem for da var Frøya og bror Gard og de andre naboungene ute og baste og surra i snøen- så da ble jeg med dem da. Men fra jeg kom inn har jeg bare sovet og spist, og det er helt greit for meg i dag at det snart er natta tror jeg. Fikk godis av en liten hundedame i dag også.......men se det, er en annen story.........

2 kommentarer:

  1. Kjøttboller er deilig! Alt er så mye lettere da.. Tenk om alt i verden hadde smakt som kjøttboller altsåå...
    Syns heller du burde komme opp å være med på treningen min, så kan vi kjempe om hvem som er best! Selv er jeg en reeeser på innkalling. er nemmlig en toller der på min alder som jeg har et godt øye til. Så må vise meg frem for ho litt da vet du ;D

    SvarSlett
  2. hei Jack. Jeg tror jeg bare er en racer på å spise opp all godisen, og ellers står jeg gjerne og drar i båndet og forsøker å si til trege Mutter at jeg heller vil leke med noen. hva skal de med all denne oppdragelsen da? Fot, og på plass og høye pipestemmer som liksom skal lure oss. Funker jo noen ganger da.Innkalling er jeg også god på, er litt redd for at Mutter kunne forsvinne kanskje- så det hender jeg tar meg sammen . Hadde vært hyggelig å møtes! Nå er jeg akkurat like stor og høy som Frøya nabohund som er voksen flat-dame.

    SvarSlett